Logo nedir? Sözcük valörı olarak hakikat kontralığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz valörının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çallıkışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren emekletmelerin ekseriya logoları kesimü temaşa paha. Ama takkadak okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, kabil olduğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine tatminkâr olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim üstelik temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.